viernes, 28 de noviembre de 2008

Novel·la: El banquer anarquista

El banquer anarquista
Fernando Pessoa
Quaderns Crema. 82 p.

El banquer anarquista és una al·legoria cínica sobre les desigualtats socials i les diferents teories i pràctiques anarquistes per tal de combatre-les.

En una conversa entre dos amics, un d'ells, el banquer, reflexiona i exposa la seva evolució personal que el va portar a fer-se anarquista primer i banquer després, i voler enfrontar-se a les ficcions socials existents.

El banquer anarquista és un diàleg ple d'ideologia i de fina ironia. Com a mostra, el següent fragment:

"¿Com subjugar els diners, combatent-lo? ¿Com esquivar la seva influència i tirania, sense evitar el seu encontre? El procediment només era un: adquirir-los, adquirir-los en quantitats suficients per no sentir la seva influència. Va ser quan vaig veure això clarament, amb tota la força de la meva convicció d'anarquista, i tota la meva lògica d'home lúcid, que vaig entrar en la fase actual -la comercial i bancària- del meu anarquisme".

En definitiva, una breu i bona lectura pels temps que corren.

No hay comentarios: